Home » » Cerpen : Kau Yang Terakhir [ Part 1 ]

Cerpen : Kau Yang Terakhir [ Part 1 ]



Assalammualaikum para pembaca sekalian. Sudah lama sy tidak menulis cerpen. bukan sudah ketandusan idea. tapi, sy perlu selesaikan banyak urusan di kolej. realiti seorang pelajar. dengan assignment yg diberikan oleh lecture dan sebagainya. Tup tap tup tap dah semester 5. merupakan semester akhir di kolej. semester 6 sy akan menjalani latihan industri ( praktikal ) selama 3 bulan.

Alhamdulillah, dgn pandangan dan cadangan kawan2 / pembaca semua dapat sy teruskan hasil karya penulisan saya. Tanpa para pembaca, siapalah saya. Ribuan Terima kasih sy ucapkan Kepada Semua pembaca cerpen yang dihasilkan oleh sy. InsyaAllah Dari masa ke semasa sy cuba perbaiki Hasil penulisan sy. InsyaAllah.

Pesanan : Semua nama watak, cerita adalah rekaan semata2, xda kena mengena yang hidup, ataupun yang telah meninggal dunia.

" Hafiz, dah pukul berapa ni ? smlm soh mama kejutkan pagi. kata ada pertandingan bowling kolej kau? bangun bangun bangun ! " Kedengaran Mamaku memanggil namaku dengan nada yang amat marah. Hampir Setiap Pagi mamaku kejut untuk aku ke kolej. mmg sudah lali bunyi bising dipagi hari ( tidak sebising jam loceng yang pernah aku ada ).

Hari ini, bukan hari sebelumnya. Hari ini merupakan hari yang paling aku tidak akan lupakan. Perkenalan buat kali pertama dgn seorang insan yang bernama Hannim mmg tidak pernah aku lupakan. " hafiz, u ajk kan ? bole tolong tak? " , " nak tolong ape ea? " , " i tak sempat nak register bowling esok, bole u tolong bgtahu mega tak? " , " insyaAllah kalau petang ni jmpe dia, i daftarkan k? " , " Ok ". Msg yang aku terima darinya.

Pada hari kejohanan tersebut. aku ditugaskan untuk menjaga pelajar kolejku yang menyertai pertandingan tersebut. Mula-mula aku tidak perasan hannim. Dalam hatiku tercari2 juga. " Esok i sorang2, bole teman i tak? " , " sampai je sana, txt i k? ".

" tutt tuttt ", talifon bimbitku berbunyi menandakan ada pesanan ringkas yang dikirimkan kepada ku. " Hey hafiz, i kat table depan u ni. cuba tgk ". Alangkah terkejutnya aku. kenapa dia yang perasan kat aku dlu ? knpa aku tak perasan dia?. Perasaan maluku menyelubungi diriku. * Malu...

Setelah Tamat Kejohanan Bowling yang dianjurkan Oleh persatuan bowling di kolejku. Aku menghantar hannim pulang kerumah. sbb tiada siapa yang boleh hantarkannya balik. Teringat aku akan kejadian di parking. " U, kereta i warna putih tau ", ' Ok '. Kebetulan tempat parking sy ada 2 kereta yang berwarna putih. Hannim dgn penuh yakin terus ke kereta wira putih. Lalu " U, tu bukan kereta i laa.. ni baru kereta i ". Tidak tergambar di raut wajahnya merah padam kerana menahan malu. Sepanjang perjalanan. kami berborak panjang.

Tidak Ku sangka, Dari awalnya kami berhubung sebagai seorang kawan yang mempunyi minat yang sama. Hingga timbul satu perasaaan cinta. Mungkin ini adalah satu petanda yang dia adalah untukku. Walaupun perkenalan kami hanya satu kebetulan. namun, keakraban kami bertambah. setiap hari kami saling berhubung.

Teringat Kembali waktu aku dan hannim keluar bersama. Tidak ku sangka hannim terima lamaranku untuk keluar. " Esok mama i takda kat ruma, takda sapa nak teman i makan. ", " eh, kebetulan esok i free. jom esok i temankan u nak tak? kita keluar g tgk wayang ke. makan2 ke. nak tak? ", " really? ok2. ". Pada Hari tersebut. aku dan si dia tgk wayang cerita bini-bini ku gengster. Perkara yang paling aku tidak dapt lupakan adalah " Hannim, i love you ". Terpancar di rautwajahnya yang sangat malu. dan cuba menahan malu. hihihi..

Hampir Setiap malam aku dan hannim chatting ( Skype ) videocall. mmg telah jadi rutin harian ku bersama dgnnya. Teman dia study, teman dia menjahit dan mcm-mcm lagi. Ada satu malam yang aku tidak dapat lupakan. Dia menangis kerana teringakan aku.. aku menjadi buntu. aku menjadi keliru. kenapa dia mesti menangis ? mungkin aku ada buat silap ? mungkin aku tidak seperti yang diharapkan ?. Namun, persoalan aku terjawab...dia menangis sbb aku tidak menemanya malam itu kerana aku mempunyai masalah dgn line internetku.

Ketika Ini, saat paling manis antara aku dgn dia adalah ketika kami meluangkan masa bersama di putrajaya. Tujuan aku membawanya kesana adalah untuk melepaskan tekanan selepas menduduki peperiksaan. Dan Tiba Tiba......

Ape yang terjadi Seterusnya ?? Apekah hubungan Antara Hafiz Dan Hannim ? Nantikan Kau Yang Terakhir [ Part 2 ] Akan datang. InsyaAllah.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Blog Anda - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger