Latest Post

Youtube : Filem yang Dinantikan 2012 ( Trailer )



1. Batman - The Dark Knight Rises


Synopsis:
Warner Bros. Pictures' and Legendary Pictures' "The Dark Knight Rises" is the epic conclusion to filmmaker Christopher Nolan's Batman trilogy, Leading an all-star international cast, Oscar(R) winner Christian Bale ("The Fighter") again plays the dual role of Bruce Wayne/Batman. The film also stars Anne Hathaway, as Selina Kyle; Tom Hardy, as Bane; Oscar(R) winner Marion Cotillard ("La Vie en Rose"), as Miranda Tate; and Joseph Gordon-Levitt, as John Blake. Returning to the main cast, Oscar(R) winner Michael Caine ("The Cider House Rules") plays Alfred; Gary Oldman is Commissioner Gordon; and Oscar(R) winner Morgan Freeman ("Million Dollar Baby") reprises the role of Lucius Fox. The screenplay is written by Christopher Nolan and Jonathan Nolan, story by Christopher Nolan & David S. Goyer. The film is produced by Emma Thomas, Christopher Nolan and Charles Roven, who previously teamed on "Batman Begins" and the record-breaking blockbuster "The Dark Knight." The executive producers are Benjamin Melniker, Michael E. Uslan, Kevin De La Noy and Thomas Tull, with Jordan Goldberg serving as co-producer. The film is based upon characters appearing in comic books published by DC Comics. Batman was created by Bob Kane.

2. Marvel's The Avengers


Synopsis:
Soon-

3. Red Tails


Synopsis:
1944. World War II rages and the fate of the free world hangs in the balance. Meanwhile the black pilots of the experimental Tuskegee training program are courageously waging two wars at once -- one against enemies overseas, and the other against discrimination within the military and back home. Racial prejudices have long held ace airman Martin "Easy" Julian (Nate Parker) and his black pilots back at base -- leaving them with little to do but further hone their flying skills -- while their white counterparts are shipped out to combat after a mere three months of training. Mistakenly deemed inferior and assigned only second-rate planes and missions, the pilots of Tuskegee have mastered the skies with ease but have not been granted the opportunity to truly spread their wings. Until now.
As the war in Europe continues to take its dire toll on Allied forces, Pentagon brass has no recourse but to reconsider these under-utilized pilots for combat duty. Just as the young Tuskegee men are on the brink of being shut down and shipped back home, Col. A.J. Bullard (Terrence Howard) awards them the ultimate chance to prove their mettle high above. Undaunted by the prospect of providing safe escort to bombers in broad daylight -- a mission so dangerous that the RAF has refused it and the white fighter groups have sustained substantial losses -- Easy's pilots at last join the fiery aerial fray. Against all the odds, with something to prove and everything to lose, these intrepid young airmen take to the skies in a heroic endeavor to combat the enemy -- and the discrimination that has kept them down for so long.

4. Prometheus


Synopsis:
Ridley Scott, director of "Alien" and "Blade Runner," returns to the genre he helped define. With PROMETHEUS, he creates a groundbreaking mythology, in which a team of explorers discover a clue to the origins of mankind on Earth, leading them on a thrilling journey to the darkest corners of the universe. There, they must fight a terrifying battle to save the future of the human race.

5. Ghost Rider: Spirit of Vengeance



Synopsis:
Nicolas Cage returns as Johnny Blaze in Columbia Pictures' and Hyde Park Entertainment's Ghost Rider: Spirit of Vengeance. In the successor to the worldwide hit Ghost Rider, Johnny - still struggling with his curse as the devil's bounty hunter - is hiding out in a remote part of Eastern Europe when he is recruited by a secret sect of the church to save a young boy (Fergus Riordan) from the devil (Ciaran Hinds). At first, Johnny is reluctant to embrace the power of the Ghost Rider, but it is the only way to protect the boy - and possibly rid himself of his curse forever. Directed by Mark Neveldine and Brian Taylor. Screenplay by Scott M. Gimple & Seth Hoffman and David S. Goyer. Story by David S. Goyer. Based on the Marvel Comic. Produced by Steven Paul, Ashok Amritraj, Michael De Luca, Avi Arad, and Ari Arad.

Tag :

Batman dark knight rises 2012, top movie 2012, top movie 2011,

Gambar : Jet VS Tembok



Salam semua, harini nak share gmbar yang diambil dari forum :). just nak share korang. Mungkin Gambar ni agak menarik. Sbb kesan impak jet bila langgar dinding. Sengaja nak tambah pengetahuan sikit. Semoga Para pembaca terhibur dengan entry pada kali ni. Kalau tak puas hari. bole komen k? hihihi. salam :)


Info : Jepun Cipta DAGING Dari Najis Manusia ?



Penyelidik dari Jepun nampaknya agak ‘berlebihan’ dalam menerapkan prinsip kitar semula. Kenapa tidak, mereka telah memutuskan untuk mencipta daging steak yang dibuat dari najis manusia.

Mitsuyuki Ikeda, penyelidik dari Okayama Laboratory, mendapatkan idea aneh ini selepas menerima permohonan badan pengendali Tokyo Sewagekepadanya untuk mencari kaedah yang dapat memanfaatkan sisa kumbahan di bandar itu.

Ketika menemui bahawa kotoran manusia terbukti mengandungi protein, Ikeda bersama pasukan penyelidiknya mengekstraks protein tersebut untuk mencipta daging buatan. Ikeda menggunakan zat pewarna makanan untuk mencipta warna kemerahan pada daging serta menambahkan kicap sebagai penyedap rasa.

Memiliki kandungan 63 peratus protein, 25 peratus karbohidrat, 3 peratus lemak serta 9 peratus mineral, Ikeda mendakwa beberapa orang yang telah merasa daging ini ternyata cukup menyukai rasanya. Menurut mereka, steak najis ini cukup lazat dan memiliki rasa seperti daging biasa.

Ikeda berharap daging ini dapat menjadi salah satu penyelesaian dalam mengatasi pemanasan global. Ini kerana, haiwan ternakan menghasilkan pengeluaran gas rumah hijau yang cukup besar.

Walaupun begitu, penerimaan masyarakat terhadap daging ini masih sangat diragui. Bukan sahaja merasa jijik apabila mengingati punca asal daging tersebut, namun harga jualannya juga 10 hingga 20 kali lebih mahal berbanding steak biasa.

Semakan Status Bantuan Rakyat 1 Malaysia ( BR1M ) RM 500





SEMAKAN STATUS PERMOHONAN BR1M | CARA PEMBAYARAN BANTUAN RAKYAT 1 MALAYSIA BR1M | Salam satu malaysia semua.hari ini adalah khabar gembira bagi kesemua mereka yang telah pun membuat permohonan bantuan rakyat 1 malaysia kerana 15 januari ini anda boleh mulai menyemak status permohonan anda.pemberian bantuan ini akan di edarkan secara berperingkat di seluruh negara bagi permohonan yang lulus kerana di katakan bagi memastikan supaya tiada keciciran dan kehilangan yang berlaku nanti.

CARA MENYEMAK STATUS PERMOHONAN BR1M:
Pemohon boleh membuat semakan dengan mendail no di bawah ini bermula 16 januari 2012 jam 9:00 pagi hingga 5:00 petang.talian hotline ini akan beroperasi setiap hari berkerja sehingga tamat tempoh selama 2 bulan seperti yang dirancangkan.talian hotline:1-800-222-500/1-300-88-3010

PEMAKLUMAN DAN CARA BAYARAN BR1M:
Setiap permohonan akan diberimaklumkan melalui pos dan setiap permohonan yang lulus atau berjaya akan menerima surat pemakluman bersertakan tarikh dan tempat majlis penyerahan baucar di adakan.dan untuk mereka yang berada di luar bandar akan diberi kemudahan oleh kerajaan di mana kerajaan akan menyediakan keunter bank bergerak bank simpanan nasional,cimb dan mybank pada majlis penyerahan itu.baucar br1m juga boleh di tunaikan di cawangan bank seluruh malaysia.



JIKA PERMOHONAN GAGAL:
Bagi pemohon yang gagal, rayuan boleh dibuat dengan menggunakan borang khas yang boleh diperoleh di pejabat LHDN, agensi kerajaan berkaitan atau dimuat turun menerusi laman web www.treasury.gov.my.
Download :-

Info : 10 Gambar Yang Menggemparkan Dunia


1. Seperti yang kita tahu, Amerika menjatuhkan dua bom ke Jepun setelah terjadi serangan di Pearl Harbour. Bom di jatuhkan di kota Hiroshima dan Nagasaki. Kedua bom atom ini telah menewaskan 90,000-166,000 ribu nyawa di Hiroshima dan 60,000- 80,000 ribu jiwa di Nagasaki.


2. Gambar di atas, berjudul “Jenderal Nguyen Ngoc Loan memenembak seorang tahanan Vietkong di Saigon”, dianggap sebagai salah satu gambar yang paling terkenal dalam sejarah wartawan. Jurugambar Amerika, Edward Adams dianugerahkan Hadiah Pulitzer untuk gambar yang menunjukkan Ketua Polis Vietnam Selatan Nasional menembak seorang tentera Vietkong.


3. Pada 11 September 2001, pengganas menyerang Amerika dengan dua pesawat penumpang yang dituduh oleh Al-Qaeda menyerang menara kembar,dan telah menewaskan hampir 3000 orang


4. Setahun setelah menjajah Iraq pada tahun 2003, laporan mengejutkan tentang penyiksaan, pemerkosaan dan pembunuhan para tahanan yang ditahan di penjara Abu Ghraib. Peristiwa ini lebih di kenali dengan Abu Ghraib Jail.


5. Gambar ini diambil oleh jurugambar Afrika Selatan, Kevin Carter. Gambar ini menunjukkan seorang kanak-kanak Sudan sedang kelaparan dan berhenti untuk beristirahat sambil menundukkan tubuhnya yang lemah dan merangkak menuju pusat PBB untuk mendapatkan makan tetapi beberapa burung pemakan bangkai menunggu dan berharap berdekatannya. Carter dianugerahi Hadiah Pulitzer untuk gambar tersebut.


6. Gambar di atas di abadikan oleh 2 cameraman Peranchis di Gaza. Rakaman itu menunjukkan seorang ayah Palestin, Jamal al-Durrah sedang mencuba untuk melindungi anaknya berusia 12 tahun, Muhammad al-Durrah, dari tembakan tentera Israel. Dia memberikan signal kepada pasukan Israel untuk menghentikan tembakan namun tidak diendahkan oleh pengganas Israel.


7. Hector Pieterson menjadi ikon pemberontakan di Soweto,Afrika Selatan pada tahun 1976. Ia ditembak mati dalam pembalasan Polis untuk protes mahasiswa. Gambar di atas menunjukkan Hector sedang dibawa oleh rakannya sesama mahasiswa.


8. Gambar di atas menunjukkan salah satu dari 3,787 kematian yang disebabkan oleh bencana Bhopal 1984 dimana gas beracun (MIC) telah dilepaskan oleh Union Carbide India Limited. Sekitar 40,000 kes penyakit atau kecacatan disebabkan oleh gas tersebut.


9. Foto mengerikan yang menunjukkan hukuman mati tanpa pengadilan dua orang kulit hitam muda yang dituduh memperkosa seorang wanita berkulit putih dan membunuh kekasihnya.


10. “Orang Yahudi Terakhir Vinnitsa”. Gambar menunjukkan seorang Yahudi berlutut di depan sebuah kuburan beramai-ramai sebelum ditembak oleh anggota sebuah regu maut Nazi SS paramiliter, Einsatzgruppe D.

Credit to : Isuhangat

Gambar : Sup Bayi Manusia ( 18SG )



Salam semua, entry yg baru update nih pn seram jugak. mmg tak prikemanusiaan betul. Janin bayi buat sup. GILA ke ape? hmm hmm.. ingtkan kes2 mcm ni dah xda. rupanya masih ada kes2 mcm ni. Mengikut sumber. janin2 ni buat sup untuk kekuatan tenaga Batin. MasyaAllah.. Terpulang kepada para pembaca sendiri untuk menilai gambar diatas ok? salam :)





p/s: benar atau tak Wallahuaklam..

sumber:hikmatun.wordpress.com

asal dari :The Seoul Times

Seram : Tempat-Tempat Berhantu Di Dunia




1. New Orleans, Louisiana

Dihantui New Orleans setakat dipertimbangkan oleh penduduk tempatan, pengunjung dan penyiasat paranormal dunia yang luas sebagai sebenarnya City # 1 paling berhantu dan No. Haunted dalam semua Amerika Syarikat dan dunia. Dengan semua aktiviti rohani masa lalu dan masa kini yang sedang berlaku dalam plot ini pusat Perancis Quarter The berhantu - transenden, gelap, dan di antara dua dunia - saksi yang paling yang ini Bandar Raya untuk semua bernilai asal-usul ghaib. Dengan 200 tahun legenda hantu yang melibatkan kutukan Voodoo, Sepanyol lumut terbungkus oak duels dikelilingi, pembunuhan kejam, Kisah-kisah Pirates Perang Revolusi dan askar Perang Saudara, dan Jazz. New Orleans telah memperoleh reputasi yang serius sebagai salah satu Haunted New Orleans Lawatan bandar-bandar paling berhantu. Penduduk tempatan berkata bahawa kepekatan luar biasa meninggalkan bandar terbuka kepada hantu di dalam rumah dan perniagaan Central New Orleans.

"Laman web pelancongan yang paling popular untuk mempunyai berus mungkin anda dengan benda-benda ghaib. Tetapi terdapat lebih Haunted New Orleans kemudian hanya locales ghaib. Ia merupakan satu pengalaman yang tidak akan dilupakan!"

Dihantui New Orleans Dipilih Haunted New Orleans City Haunted terbaik di Amerika Syarikat bagi tahun 2004 - 2010.


2. Walachia, Transylvania, Land Dracul, Romania

"Di sebalik bukit bengkak hijau Tanah Mittel naik cerun yang besar hutan sehingga steeps mahligai-mahligai di Carpathians sendiri. Kanan dan kiri kita mereka tersergam, dengan matahari petang jatuh penuh atas mereka dan membawa keluar semua warna gemilang julat yang cantik ini, biru dan ungu dalam bayang-bayang puncak, hijau dan perang di mana rumput dan batu bercampur, dan perspektif batu bergerigi dan crags tajam yang tidak berkesudahan, sehingga ini adalah diri mereka tewas pada jarak yang jauh, di mana puncak bersalji meningkat besar-besaran.


"Ketika itu awan berat yang diluluskan di seluruh muka bulan, supaya kita sekali lagi dalam kegelapan. . . Ini semua begitu pelik dan aneh yang takut mengerikan datang kepada saya, dan saya takut untuk bercakap atau bergerak. Masa yang seolah-olah tak berhenti-henti, seperti yang kita melanda dalam perjalanan kami, kini dalam kegelapan hampir selesai, untuk awan bergolek mengaburkan bulan.



"Kami disimpan di naik, dengan tempoh yang kadang-kadang keturunan cepat, tetapi dalam utama sentiasa naik. Tiba-tiba, saya mula sedar tentang hakikat bahawa pemandu adalah dalam perbuatan menarik kuda di halaman istana besar yang merosakkan, dari yang hitam tingkap yang tinggi datang tiada sinar cahaya, dan battlements dipecahkan yang menunjukkan satu garis bergerigi terhadap langit. "

- "Dracula" oleh Bram Stoker.


3. Catacombs Haunted, Paris, Perancis

Lama dahulu, sebagai kota Paris berkembang, ia menjadi perlu untuk menyediakan lebih banyak ruang untuk hidup. Untuk berbuat demikian, jurutera dan perancang membuat keputusan untuk bergerak jisim manusia yang paling kurang berkemungkinan untuk membantah dalam kes ini, orang yang mati. Berjuta-juta mati Paris telah secara senyap-senyap disinterred dalam satu feats kejuruteraan terbesar dalam sejarah dan peninggalan mereka telah didepositkan di sepanjang dinding laluan, cili dank berbaring di bawahnya City of Light. Mereka berada di sana hingga ke hari ini, di dalam kegelapan yang kekal, Empayar of the Dead.

Gambar : Ada Piranha Dalam Tubuh Mayat Ni ( 18SG )



Gambar ada piranha dalam tubuh mayat. mmg seram gila. Kalau yang lemah semangat, geli geleman, tidak disarankan tgk gambar2 dalam ni ok?? sbb Takut nanti pengsan / muntah / terkejut dan sebagainya. Gambar ini. diambil dari salah satu forum di malaysia. Saya hanya share :). Terpulang kepada para pembaca mcm mana nak Menilai Gambar Yang diupload ini ok? thanks :)

Credit to : Jiwang :)







Info : Tanda-Tanda Penyakit Tibi



Di saat ramai di kalangan masyarakat yang membicarakan mengenai penyakit Tibi ketika ini, mungkin ada di antara kita yang langsung tidak mempunyai maklumat mengenai penyakit yang boleh membawa maut ini.

Sementara penyakit Tibi ini tidak lagi menjadi penyakit yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada masyarakat di negara ini berbanding dengan penyakit-penyakit baru semakin mendapat perhatian seperti HIV/AIDS, kencing manis, sakit jantung dan sebagainya.

Namun sebenarnya penyakit Tibi ini masih lagi menular di kalangan masyarakat di negara ini dengan 19,337 kes telah dilaporkan pada tahun 2010 dan keadaan kes ini pastinya semakin bertambah hari demi hari.

Apakah itu Penyakit Tibi sebenarnya?

Tibi merupakan sejenis penyakit berjangkit berbahaya yang boleh membawa maut sekiranya tidak mendapat rawatan dengan sempurna. Penyakit Tibi ini disebabkan oleh kuman Tibi (Tubercle Bacili) yang biasanya menjangkiti paru-paru. Ia juga boleh menyerang bahagian-bahagian lain anggota badan seperti selaput otak, tulang, kelenjar, buah pinggang dan kulit.
Tanda-Tanda Penyakit Tibi.

Menurut Pakar Perunding Kanan Perubatan/Respiratori, Datuk Dr. Aziah Ahmad Mahayiddin, antara tanda dan gejala penyakit Tibi paru-paru ialah batuk yang berterusan lebih daripada dua minggu, kahak yang mengandungi darah, demam dan berpeluh lazimnya pada sebelah petang dan malam. Juga susut berat badan dan hilang selera makan, sakit dada apabila batuk atau semasa menarik nafas panjang dan mudah letih.

Kata Dr. Aziah, kuman Tibi disebarkan melalui udara apabila pesakit batuk atau bersin dan setiap individu yang menyedut udara tercemar ini terdedah kepada jangkitan kuman Tibi.

Antara sasaran Tibi sekarang ialah golongan muda yang mempunyai pergaulan sekeliling serta mudah terdedah kepada jangkitan sekiranya pertahanan sistem badan kurang mantap dan menurun.

”Namun tidak bermakna sekiranya terdapat individu yang terkena jangkitan Tibi itu dia akan mendapat penyakit berkenaan.

“Kebanyakan individu yang dijangkiti tidak akan mendapat penyakit Tibi kerana kuman-kuman Tibi akan terpendam dan tidak aktif dalam badan seseorang kerana ia bergantung kepada sistem pertahanan badan seseorang.

“Sekiranya badan seseorang itu lemah dan kurang aktif menyebabkan penyakit Tibi ini senang merebak. Tibi akan menjadi aktif apabila sistem pertahanan badan seseorang itu menurun,” jelasnya ketika ditemui di Institut Respiratori di ibu negara, baru-baru ini.

Dr. Aziah memberitahu, setakat ini Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan, kira-kira sepertiga daripada penduduk dunia telah dijangkiti Tibi tetapi tidak semestinya mereka menjadi punca jangkitan dan mendapat penyakit tersebut.

Apabila seseorang itu telah mendapat jangkitan Tibi, rawatan yang bakal dijalani adalah agak panjang sekurang-kurangnya enam bulan dengan pelbagai jenis ubat-ubatan.

”Apa yang penting seseorang pesakit perlu fokus dan tetap dalam menjalani rawatan kerana sekiranya mereka gagal atau cuai dalam mendapatkan rawatan biarpun ia rawatan susulan atau ulangan, penyakit Tibi ini akan jadi rentan (tidak lali) dengan ubat-ubatan yang diberikan menyebabkan jangkitan Tibi tidak terkawal berlaku.

”Sebenarnya simptom penyakit Tibi adalah pelbagai berdasarkan kepada di mana kuman penyakit itu membiak. Tibi juga berlainan daripada kanser kerana penyakit ini berjangkit dan boleh dirawat dengan senang.

“Tibi berjangkit melalui cecair mulut dan hidung yang mengandungi kuman Tibi apabila batuk, bersin dan bercakap. Sesiapa yang menyedut udara ini pasti akan dijangkiti,” kata Dr. Aziah.

Jika dibandingkan dengan HIV yang cara jangkitannya terhad, jangkitan Tibi adalah lebih serius.

Antara mereka yang mempunyai kadar yang besar untuk dijangkiti penyakit Tibi ialah penduduk yang mempunyai status yang rendah yang kurang mampu dari segi makanan, ubat-ubatan, kesihatan, menghidap penyakit kronik seperti asma, diabetes, HIV dan lain-lain.

Jelasnya, pesakit yang dijangkiti penyakit Tibi perlu menjalani saringan kesihatan di klinik khas yang disediakan. Lakukan pemeriksaan kahak dan menjalani pemeriksaan Sinar – X di klinik kesihatan atau hospital terdekat.

Katanya, penyakit Tibi boleh diubati dalam tempoh enam bulan, orang ramai perlu meningkatkan kesedaran sekiranya mereka menghidap batuk lebih daripada dua minggu, mereka perlu mendapatkan rawatan dan mengenal pasti apakah batuk yang dihidapi itu simptom penyakit Tibi kerana sekiranya lewat mendapatkan rawatan, penyakit ini boleh membawa maut.

“Kadar beban penyakit Tibi di negara ini dianggarkan 63 orang bagi setiap 100,000 penduduk.

”Juga jangan menganggap batuk kering adalah penyakit Tibi kerana ia sebenarnya adalah sebahagian daripada sejenis penyakit Tibi yang menular ke paru-paru sahaja.

“Penyakit Tibi juga boleh menular ke tulang, usus, kelenjar, buah pinggang, selaput otak mengikut peredaran darah yang membawa kuman itu,” kata Dr. Aziah.

Apabila ditanya mengenai peningkatan jumlah pesakit Tibi yang semakin meningkat beliau memberitahu, ia diakibatkan oleh faktor-faktor kumpulan pertahanan badan yang semakin menurun menyebabkan sistem pertahanan badan tidak boleh menyekat kuman berkenaan.

Apatah lagi faktor jangkitan penyakit seperti HIV, obesiti, kencing manis dan penyakit-penyakit kronik lain menyebabkan kelemahan pada sistem badan.

”Ia jua disebabkan oleh penghijrahan pendatang atau warga asing yang memasuki negara ini, tanpa saringan yang mungkin meningkatkan punca jangkitan.

”Perlu diketahui, negara yang mempunyai beban kes yang tinggi ialah Afrika, Filipina, Indonesia dan Thailand.

“Sekiranya pekerja yang diambil bekerja itu sebagai contoh pembantu rumah menjalani ujian kesihatan adalah tidak perlu dibimbangkan bagaimana pula sekiranya mereka datang secara tidak sah? Kita tidak tahu apa kuman yang dibawa mereka,” katanya.

Justeru dalam soal seperti ini, isteri atau suri rumah tangga perlu mengetahui bahawa pastikan tiada tanda-tanda Tibi yang sentiasa berada di sekeliling diri mereka agar dapat mencegah dari Tibi terus merebak.

Justeru, kepada semua suri rumah beliau menasihatkan agar memperbanyakkan cahaya matahari masuk ke dalam rumah kerana cahaya matahari boleh membunuh kuman Tibi. Pastikan juga rumah mendapat pengudaraan yang sempurna dengan membuka pintu dan tingkap serta amalkan cara hidup sihat dan makan makanan yang seimbang.

Namun kesedaran masyarakat di negara ini masih berada pada tahap yang rendah apabila dilihat ramai di kalangan masyarakat yang masih kurang mengambil berat hal kesihatan mereka agar tidak dijangkiti dengan pelbagai penyakit seperti penyakit Tibi ini.

Kredit Info : kamalmustafa.com , jiwang.org : Penyakit Tibi Masalah Kesihatan Negara

Info : Tarikh Keputusan Muet Akhir Tahun 2011 !




KUALA LUMPUR: Keputusan Malaysian University English Test (MUET) Akhir Tahun 2011 akan dikeluarkan Khamis ini (12 Januari), demikian menurut kenyataan Majlis Peperiksaan Malaysia (MPM) hari ini.

Calon yang mendaftar di sekolah atau institusi boleh mendapatkan keputusan
mereka dari sekolah atau institusi masing-masing mulai 10 pagi pada tarikh

berkenaan manakala calon persendirian akan memperolehnya melalui pos.

"Calon juga boleh menyemak keputusan mereka melalui Sistem Pesanan Ringkas (SMS) dengan menaip MUET dan menghantarkannya ke 15888, mulai jam 12.01 tengah malam 12 Januari ini dan melalui 'online' dengan melayari portal MPM, www.mpm.edu.my mulai 9 pagi tarikh tersebut," kata kenyataan itu.

Info : 9 Gaya Lelaki yang Wanita Perlu Tahu



Lelaki mempunyai sifat yang amat disukai wanita iaitu memikat dan memujuk.untuk tujuan ini saya ingin kongsikan beberapa sifat lelaki yang perlu dikenali.

1.MELALUI PERGERAKAN
jika wanita tahu menilai pergerakan lelaki,wanita pasti akan tahu diri lelaki e2.pada lelaki tingkah lakunya lebih bermakna daripada kata2 terutamanya apabila dia sedang bercakap dgn seorang wanita.

2.MENGGANGUKKAN KEPALA
Apabila anda sedang berbual dgn seorang lelaki dan dia mengganguk ganggukkan kpalanya itu membuktikan bahawa dia seorang yang mengambil berat dan sentiasa ingat mengenai diri anda.dia juga sentiasa membantu apabila diperlukan.

3.MENDEKATKAN BADAN
Apabila seorang lelaki mendekatkan dirinya dgn dri andaketika berbual dgnnya,dia adalah lelaki yang menarik dan mampu menarik lebih ramai orang lain tetapi kadang2 bersikap keterlaluan.

4.MERENUNG
Lelaki jenis ini jenis peminta,kerana dia mahu mengetahui apa yang anda boleh tawarkan kepadanya samaada dalam pekerjaan,persahaba tan atau cinta...

5.MENGGERAKKAN TANGAN DAN BADAN
Lelaki ini memberangsangkan, bertanggungjawab dan mempunyai rasa cinta yang mendalam.dia beranggapan bahawa kata2 sahaja tidak cukup untuk membuktikan kesucian cinta.oleh e2 pergerakan adalah bukti untuk menunjukkan kesungguhannya. dia juga seorang yang sensitif dan baik hati.

6.SUKA BERDIRI
Apabila bercakap anda duduk dan dia berdiri.lelaki jenis ini melambangkan yang jiwanya suka menguasai dan menggongkong. dia suka mempengaruhi orang lain untuk kepentingan dirinya dan dia juga pantang mengalah.

7.MEMANDANG MATA
Ini adalah sifat lelaki yang yakin dan berterus terang.dia juga sentiasa memberi perhatian,berusaha menjaga hati semua orang tidak kira bagaimana rapat hbungannya dgn orang tersebut.

8.SENSITIF PADA JARAK
Bila bercakap dgn orang lain,lelaki ini duduk atau berdiri pada jarak tertentu,bergantung kpd sejauh mana kemesraan dgn orang itu.dia jenis lelaki yang tahu apa yang insan lain tidak suka.

9.MENIRU GAYA
Lelaki ini terpengaruh dgn gaya dan tingkah laku orang lain yang suka mempengaruhinya. dia mudah ndibawa berbincang dan suka menurut asalkan ia tidak menimbulkan sebarang masalah.


Anda bagaimana pula? Dan wanita ... gaya mana pilihan anda

Songlap [2011] DVD Rip



Genre : Drama
Director : Effendee Mazlan
Cast : Shaheizy Sam, Syafie Naswip, Sara Ali
Language : Malay
Subtitle : None
Storyline : Brothers Am (Shaheizy Sam) and Ad (Syafie Naswip) are involved in a baby-selling syndicate run by a woman known as Mama. As they progress, a friend's sister, Hawa (Sara Ali) gets involved too and Ad can no longer turn a blind eye. However, his moral struggle starts to shake his relationship with Am.

Download Link

Part 1 - http://adf.ly/4c9Oa
Part 2 - http://adf.ly/4c9Qr
Part 3 - http://adf.ly/4c9TM
Part 4 - http://adf.ly/4c9UZ

Lawak : 20 cara utk jadikan roomate anda gila


1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah blah dah skrg"

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata "Dah merebak... dah merebak!"

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata "Tak lama lagi...tak lama lagi..."

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, "Siot betul, kalah lagi"

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat "Horee...!". bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap "Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata "Eh, kau rupanya..."

10. Kata kat roommate "Ada pesanan penting untuk kau". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampung. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata "Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la...Macam teknik rebonding...". Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2.
bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.


Selamat mencuba...

Info : 20 Faktor Si Dia Boleh Dipercayai

Mempercayai seseorang bukanlah mudah sebenarnya. Jika baru mengenalinya tentu perasaan sangsi akan timbul dari sanubari. Ada juga yang sudah lama mengenali tapi masih juga belum mempercayai. Dalam satu perhubungan, tidak wajar sekiranya kamu masih tidak ada kepercayaan terhadap si dia. Walaupun mungkin kamu tidak akan mempercayai si dia seratus peratus, tapi tak salah kalau kamu meletakkan anggaran dibawah 70 peratus keyakinan kamu terhadapnya. Tapi mudahkah kamu melakarkan kepercayaan terhadap si dia? Sebenarnya ada faktor-faktor yang boleh menimbulkan kepercayaan.

Faktor 1 – Konsisten.

Kamu mempercayai apa yang dilihat dan didengar tanpa syak wasangka. Bagi kamu apa yang dibicarakan tidak perlu disangsi kerana ianya ada kebenaran serta boleh mendatangkan kebaikan dalam perhubungan kamu. Tapi berhati-hatilah kerana mungkin dengan cara ini si dia boleh ‘menjerat’ kamu. Siapa tahukan!


Faktor 2 – Boleh dikawal

Perkara-perkara yang bagi kamu adalah konsisten membuatkan kamu boleh menganggap adakah si dia boleh dikawal ataupun tidak. Contohnya, si dia akan datang tepat pada waktu yang dijanjikan dan boleh menerima pendapat kamu. Maknanya kamu boleh ‘mengawal’ dirinya dari melakukan perkara yang tidak kamu sukai. Bukanlah bermakna kamu boleh mengongkongnya tetapi jika si dia menuruti kehendak kamu ini bermakna si dia mempercayai kamu dan tidak ragu-ragu dengan cara kamu.

Faktor 3 – Komitmen

Komitmen bukanlah sekadar menepati janji, tapi juga menghargai perjanjian yang telah dipersetujui bersama. Jika kamu ataupun si dia berani berkomitmen dan bersungguh-sungguh dalam perhubungan , tentu saja perhubungan kamu ceria dan aman. Sikap saling mempercayai yang wujud dalam diri masing-masing akan mewarnai lagi perhubungan kamu itu. Malah ianya akan membuatkan si dia lebih yakin dengan kejujuran kamu terhadapnya. Jadi tiada alasan untuk si dia berlaku curang terhadap kamu.

Faktor 4 – Kejujuran

Kejujuran memang perlu untuk menjamin sebuah perhubungan yang bahagia. Kamu juga tidak patut menyembunyikan perkara-perkara yang sepatutnya diketahuinya. Jika kamu dan si dia jujur , ini membolehkan kamu berdua tidak takut untuk berbahas kerana berpendapat ianya juga untuk kebaikan bersama. Walaupun adakalanya tercetus pertengkaran kecil kerana masing-masing ingin mengutarakan pendapat sendiri, tetapi akhirnya mengambil keputusan untuk memilih pendapat yang terbaik demi menjamin perhubungan yang stabil.

Faktor 5 – Terima seada-adanya

Kunci keintiman dalam suatu perhubungan adalah menerima seadanya baik buruk pasangan kamu. Bila hati sudah suka dan sayang, tentu saja kamu sanggup menerimanya walaupun menyedari tentunya ada perkara-perkara negatif tentangnya. Namun begitu, tentunya kamu dan si dia berusaha untuk berubah jika terdapat sikap-sikap yang tidak disenangi hingga boleh menjejaskan perhubungan. Usaha kamu dan si dia ini menampakkan kesungguhan yang amat ketara demi menjamin perhubungan.

Faktor 6 – Perlu dimengertikan

Sebahagian besar individu menginginkan pasangan yang tidak hanya mendengar pendapat sebelah pihak. Malah harus bijak mengutarakan pendapat sendiri. Kamu juga tentunya berharap agar si dia mengerti tentang pandangan kamu terhadap pelbagai perkara. Jika tidak, mungkin perhubungan hanya mendatar saja. Bukan itu saja, kemarahan juga boleh timbul ekoran perasaan yang tidak dimengertikan dan menganggap diri kamu tidak dihargainya.

Faktor 7 – Simpati

Simpati adalah usaha untuk memberikan pengertian yang lebih mendalam, seakan berusaha menempatkan diri kita di dalam emosi si dia. Sebenarnya tidak mudah melakukan perkara ini. Tapi bila dapat menimbulkan simpati, kebanyakan pasangan mampu mengatasi perkara-perkara yang boleh menimbulkan pertengkaran dan perselisihan pendapat kerana memahami sesuatu yang boleh mengganggu hubungan.

Faktor 8 – Diyakini

Bila rasa yakin, kamu boleh memberi pandangan bersama si dia. Baik dalam hal-hal remeh temeh hinggakan ke perkara yang serius. Kamu akan merasa si dia bukan saja mendengar malah akan menyimpan rahsia kamu. Apa yang penting kamu juga harus mengetahui dan berkeyakinan adakah si dia memang boleh menyimpan rahsia ataupun tidak!

Faktor 9 – Perbezaan pendapat

Memanglah tak dapat lari dari perbezaan pendapat antara kamu dan si dia. Mereka yang berusaha terlalu keras untuk menyangkal atau takut mengakui bahawa dirinya berbeza pendapat dengan pasangannya selalunya seorang yang tidak berani menghadapi kenyataan. Tak mungkin akan selalu sama pendapat sebaliknya mampu berkompromi untuk menunjukkan kedewasaan masing-masing.

Faktor 10 – Elakkan dendam

Cinta sejati akan diwarnai oleh pengertian dan rasa untuk dimaafkan. Kerana dendam boleh menjadi punca kehancuran sesebuah perhubungan. Walaupun pernah dilukai, namun perasaan dendam ataupun membalas balik mungkin tidak akan terlintas dalam fikiran. Bagi diri kamu, mungkin berdendam bukanlah jalan penyelesaian yang terbaik malah ianya akan memburukkan lagi keadaan. Oleh sebab itulah kemaafan adalah perkara yang terbaik untuk menjernihkan suasana.

Faktor 11 – Berfikiran terbuka

Banyak pasangan merasakan tidak perlu untuk mengungkapkan secara lisan apa yang ada dibenaknya. Walaupun hakikatnya perkara itu sangat penting dan perlu disampaikan secepat mungkin bagi menggelakkan perkara yang tidak diingini akan berlaku. Oleh sebab itulah, jalan yang terbaik ialah setiap individu harus berfikiran terbuka. Bukannya harus menerima pendapatnya tanpa perlu berfikri panjang sebaliknya kita harus mendengarnya dahulu dan barulah membuat keputusan. Tak semestinya apa yang dikatakan tidak elok begitu juga sebaliknya.

Faktor 12 – Tulus dan jujur

Ketulusan dan kejujuran memainkan peranan yang penting dalam sesebuah perhubungan. Bukan saja dari segi perbuatan malah juga percakapan. Apa yang ingin disampaikan haruslah dengan niat sejujur yang mungkin dan bukanlah hanya untuk melindungi kesilapan. Pilihlah kata-kata yang sedap didengar dan senang dimengertikan. Melalui komunikasi, kita juga boleh ‘menangkap’ adakah si dia jujur dan tulus ataupun sebaliknya.

Faktor 13 – Tak selalu didampingi

Bukan semua orang sukakan kekasihnya sentiasa disisi. Ada juga yang inginkan sedikit kebebasan dan asal bijak mengawal diri itu sudah cukup memadai. Apa yang penting, jika si dia tidak menemani kamu, jangan pula berfikir yang bukan-bukan dan mulalah menganggap yang si dia sengaja mahu mengabaikan kamu. Singkirkan perasaan ini kerana ini bukanlah niatnya sebaliknya ingin memberikan kamu sedikit ruang untuk menjalani aktiviti sendiri.

Faktor 14 – Jauh di mata dekat di hati

Saat terpisah dek jarak yang jauh sebenarnya banyak mengajar kita erti rindu yang sebenar. Walaupun tempohnya agak lama, haruslah mempercayai jarak dan waktu tersebut tidak akan memisahkan diri kamu dan si dia. Perasaan ini harus wujud walaupun tidak selalu dapat bersua namun perasaan saling merindu dan menyayangi akan menguatkan lagi perhubungan kamu itu. Apapun teguhkan hati dan pendirian kamu bahawa hanya cinta si dia sahaja yang bertakhta di hati.

Faktor 15 – Persamaan

Persamaan antara kamu berdua akan menguatkan lagi rasa cinta bila masing-masing yakin bahawa hubungan itu diimbangkan dengan prioriti utama. Jangan hanya mementingkan hak seorang diri saja dan haruslah mengambil berat tentang kedua belah pihak. Sebenarnya kamu berdua saling memerlukan antara satu sama lain untuk memastikan keseimbangan dalam perhubungan.

Faktor 16 – Tak saling menyalahkan

Tak selalu hubungan yang terjalin berjalan lancar dan adakalanya ia akan ‘bergegar’ jua. Hubungan cinta yang lancar haruslah tidak dilandasi sikap saling menyalahkan. Apa yang terjadi merupakan interaksi dari dua pihak yang memiliki kebebasan mengeluarkan pendapat dan keinginan yng berbeza. Menyalahkan antara satu sama lain bukanlah boleh menyelesaikan masalah sebaliknya akan menjejaskan lagi hubungan. Keegoan mungkinlah penyebab mengapa kamu dan si dia saling menyalahkan antara satu sama lain.


Faktor 17 – Hormat-menghormati

Saling hormat-menghormati adalah dasar perhubungan yang positif. Kamu harus menghormati si dia dan begitu juga sebaliknya. Tapi jangan kerana terlalu menghormatinya hinggakan kamu berasa amat segan dengannya. Ini akan mendorong rasa malu dan segan untuk meluahkan apa yang kamu pendamkan dan membuatkan hubungan kamu sukar untuk berkembang. Oleh sebab itulah kamu perlu membatasi rasa hormat dan segan terhadap si dia.


Faktor 18 – Penghargaan

Tidak salah sekiranya kamu menghargai si dia. Bukannya hendak menyanjung tinggi ataupun terlalu memuja dirinya. Tetapi biarlah sekadar si dia tahu yang kamu amat mengharagi kasih dan dirinya. Caranya? Emmm… hanya kamu saja yang tahu bagaimana kerana lain orang lainlah caranya. Apapun kalau kamu memang sayangkannya, jangan segan silu untuk menunjukkan perasaan kamu serta jangan lupa harga perasaan dan dirinya.

Faktor 19 – Bukan materialistik

Bayangkanlah kalau kamu seorang yang materialistik? Mesti kekasih kamu ‘pokai’ dibuatnya. Mana taknya kalau kamu minta yang bukan-bukan. Dalam perhubungan, jangan sesekali kamu menjadikan wang sebagai punca utama mengapa kamu memilih si dia. Jika ianya terjadi, hubungan kamu mungkin sukar bertahan lama dan membuatkan si dia akan berprasangka terhadap kamu.

Faktor 20 – Perancangan bersama

Manusia hanya mampu merancang tapi Tuhan yang menentukan segalanya. Tapi ada bagusnya kalau kamu dan si dia merancang sesuatu untuk menjamin kebahagian. Tentunya kamu sendiri inginkan yang terbaik demi masa depan bersama. Bukan mudah untuk mencipta kebahagiaan dan mengecapi kegemilangan dalam perhubungan. Pastinya semua mengimpikan sesuatu yang indah dalam perhubungan. Begitu juga kamu bukan? Apa perancangan kamu agaknya ye?

Cerita : Hantu Penunggu !


Kisah ini terjadi lebih kurang 23 tahun yang lalu. Walaupun kisah ini telah lama berlalu
tetapi tetap segar dalam ingatan aku. Semasa kejadian itu berlaku, aku masih bekerja di salah sebuah kilang di kampung aku, kilang ini didirikan di kawasan kebun, tetapi kawasan ni telah dimajukan untuk kawasan perkilangan. Dahulunya tanah ini adalah milik persendirian.

Pada suatu petang, lebih kurang pukul 5 seperti biasa pekerja-pekerja akan bergegas untuk pulang. Tapi pada hari tersebut agak kelam kabut kerana mengejarkan rancangan kegemaran dekat tv iaitu cerita jepun, aku pun dah lupa tajuk cerita tu. Memang cerita tu menjadi kegemaran ramai ketika itu. Dalam keadaan yang agak tergesa-gesa tu
adalah sorang minah ni terjatuh tah mana silapnya aku pun tak tau, terlanggar batu kot. Kepala minah tu terkena dekat pagar, kepalanya berdarah dan darahnya tu pulak boleh tahan jugak banyaknya mungkin kena tang urat kot aku pun tak pasti, habis merah lantai kat situ dengan kesan darahnya.

Fakta : Bahana Kencing Tikus



Bahana kencing tikus
Oleh SITI NOR AFZAN KASIMAN

BANYAK pihak terkejut apabila deejay dan personaliti radio dan televisyen popular, Din Beramboi dilaporkan terpaksa dirawat di unit rawatan rapi (ICU) Hospital Selayang setelah dipercayai dijangkiti kuman kencing tikus baru-baru ini.

Pelbagai teori tiba-tiba muncul apatah lagi Din jatuh sakit beberapa hari selepas dia menjalani penggambaran di Zoo Negara. Bagaimanapun, Din disahkan meninggal dunia akibat demam denggi berdarah.

Jangkitan kuman kencing tikus atau leptospirosis yang jarang berlaku itu dipercayai menular daripada haiwan kepada manusia dan kebiasaannya terjadi secara kebetulan.

Menurut Pakar Perunding Veterinar, Dr. Intan Suriati Abdul Manaf, leptospirosis ialah penyakit berjangkit disebabkan bakteria Leptospira sp. yang sangat tipis dan berbentuk pilin seperti mata gerudi.

Bakteria Leptospira juga boleh hidup dalam air tawar selama sebulan malah ia juga boleh membiak di air masin.

170 anak

“Banyak haiwan yang boleh menjadi pembawa kepada bakteria Leptospira, tidak kira ia haiwan peliharaan seperti kucing, arnab, lembu, b@b!, kuda, anjing dan haiwan liar lain seperti rakun dan serigala.

“Bagaimanapun, tikus dikesan sebagai penyebar utama bakteria ini kerana kitaran hidupnya yang suka makan dan tinggal di tempat kotor (menjadi tempat bakteria Leptospira membiak).

“Iklim negara yang lembap menjadi faktor terbaik kepada pembiakan bakteria ini. Malah, pada suhu sederhana ia boleh hidup lebih lama,” katanya.

Tambah Intan, kitaran hidup tikus yang cepat membiak dan sukar dikawal membantu penyebaran bakteria dengan lebih meluas.

“Jangka hayat tikus betina adalah di antara dua dan tiga tahun tetapi ia sudah boleh bunting dan aktif seks hanya dalam tempoh enam minggu.

“Setiap kelahiran, tikus boleh melahirkan lima hingga tujuh ekor anak tikus. Tikus betina boleh bunting sebaik melahirkan anak,” kata Intan.

Secara purata, dalam kitaran hidup seekor tikus betina, ia boleh bunting sehingga 28 kali dan melahirkan sehingga 170 ekor anak.

Tikus gemarkan sampah dan air bertakung seperti di lorong belakang hotel terkemuka, kolong bawah tanah hinggalah ke petak sawah atau kandang kuda. Rumah yang dijaga rapi juga tidak terkecuali daripada menjadi sasaran makhluk perosak tersebut.

Bakteria Leptospira akan tersebar melalui cecair yang dikeluarkan oleh tikus seperti air kencing, air liur, darah, air mani dan najis.


Rumput

“Malah, tikus betina yang bunting boleh memindahkan bakteria tersebut kepada anak dalam kandungannya.

“Bakteria daripada kencing tikus juga boleh tersebar melalui air atau tanah. Menyentuh pokok atau tanah lembap yang tercemar juga boleh memindahkan bakteria kepada manusia.

“Oleh sebab itu, saya mengesyorkan pemakaian sarung tangan sewaktu melakukan kerja-kerja berkebun dan basuh tangan menggunakan antiseptik,” kata Intan.

Menurut beliau, jangkitan terus bakteria Leptospira daripada tubuh tikus jarang dilaporkan sebaliknya terjadi apabila haiwan peliharaan seperti kucing atau anjing meminum air dari lopak yang sudah dicemari dengan kencing tikus.

“Kebiasaannya kucing yang meminum air dari tempat bertakung yang telah dicemari kencing tikus berisiko tinggi untuk mendapat leptospirosis.

“Pemilik kucing yang membersihkan kucing dan tersentuh dengan kencing, air liur, tisu atau permukaan lembap lain juga akan terdedah kepada jangkitan ini,” ujarnya.

Gerudi

Simptom penyakit hanya akan muncul dalam masa empat hingga 12 hari selepas kuman atau bakteria Leptospira menjangkiti haiwan atau manusia.

“Lazimnya, bakteria ini boleh memasuki badan manusia melalui luka atau tisu lembut seperti dalam mulut, hidung atau mata. Jika kita pegang haiwan yang dijangkiti leptospirosis dan makan tanpa mencuci tangan, bakteria tersebut akan turut memasuki tubuh sebelum memasuki saluran darah.

Bakteria ini akan menggerudi sel-sel dalam badan termasuk hati dan buah pinggang. Malah, dua organ tersebut adalah lokasi utama pembiakan bakteria ini.

Akibatnya, sel-sel organ penting haiwan yang diserang bakteria ini akan rosak dan gagal berfungsi manakala pembuluh darah akan pecah sehingga membawa kepada kencing berdarah,” jelas Intan.

Dalam kes serius, leptospirosis boleh menyebabkan kematian. Tahap jangkitan berbeza antara individu atau haiwan mengikut daya ketahanan masing-masing.

Sukar untuk mengenal pasti jangkitan ini pada peringkat awal kerana simptom yang ditunjukkan sangat umum.

“Pemeriksaan terperinci melibatkan ujian makmal, ujian darah, analisis air kencing dan beberapa ujian lain perlu dilakukan sebelum mengetahui ia berpunca daripada Leptospira,” ujarnya.

Kata Intan, simptom akan menjadi lebih serius apabila penyakit memasuki fasa kedua dan ketiga kerana ia boleh menyebabkan kegagalan fungsi buah pinggang dan kerosakan hati.

“Apabila dijangkiti, biasanya bakteria Leptospira mengambil masa sekitar 10 hari untuk sampai ke organ penting sebelum menimbulkan gejala.

“Dalam tempoh ini, rawatan sewajarnya perlu diberikan untuk mengelak komplikasi tidak diingini,” kata Intan.

Seperti jangkitan bakteria lain, leptospirosis boleh dirawat dengan mengambil antibiotik seperti penisilin, streptomisin, eritromisin, tetrasiklin dan doksisiklin.
“Kos ujian mengenal pasti bakteria Leptospira tinggi sehingga menyebabkan kebanyakan pemilik haiwan yang dijangkiti kuman itu hanya mengambil rawatan berdasarkan simptom yang ditunjukkan haiwan peliharaan mereka.

“Untuk tujuan itu, antibiotik adalah pilihan utama namun ia tidak akan membunuh bakteria itu sepenuhnya sebaliknya hanya meredakan simptom jangkitan seperti demam panas, muntah, cirit-birit atau demam kuning.

“Malah selepas tiga bulan ia sihat secara klinikalnya, bakteria itu masih ada di tubuhnya,” jelasnya.

Kencing C'Encik Tikus......

"2012" : "Secret Puzzle" New World Order ! [ Mesti baca ! ]



Saya mohon maaf atas kelewatan membuat komentar kepada "2012" yang telah saya tontoninya sebelum ini atas beberapa masalah.

Akhbar Siasah terbaru ada memperlihat kenyataan Majlis Syura Ulama Indonesia membuat kenyataan sekitar 2012 menyesatkan aqidah umat Islam. Kenyataan tegas dari Indonesia (malangnya tidak kedengaran pula dari Malaysia termasuk dari pimpinan ulama gerakan Islam mahupun Majlis Fatwa Kebangsaan) sangat penting bagi mempertegas penyelewengan gambaran "Kiamat" khususnya di penghujung filem "2012".

Namun demikian, bagi saya, ada sesuatu yang perlu dilihat dengan lebih mendalam dan tersirat, bukan sekadar yang tersurat dari filem itu.

Ada beberapa teori konspirasi Yahudi Illuminati yang sedang menarik perhatian saya dalam filem yang mesejnya menepati ramalan saya sebelum ini (baca "Apa Pula Simbol Emmerich Dalam 2012" dan "2012 Janjikan Propaganda Illuminati").

1. Kenapa seorang pakar geologi - yang membocorkan maklumat kerajaan AS mengenai gempa bumi yang akan menimpa AS - terbunuh di tempat yang sama kemalangan maut berlaku pada Princess Diana ?

Adakah filem ini terang-terang mahu 'sengaja' menunjukkan bahawa kemalangan di tempat yang sama meragut nyawa Princess Diana hakikatnya suatu yang dirancang "secret societies" dan bukannya kebetulan ?


Baca juga : "...when The Queen Diana said : “there are powers at work in this country of which we know nothing...”.


2. Kenapa kapal armada laut AS (lihat gambar utama ini di website 2012) yang jelas terpampang nama John F. Kennedy 'terpilih' untuk merempuh White House ketika di kemuncak bencana tsunami dalam 2012 ?

Pendedahan John F. Kennedy suatu bahaya besarkah kepada pemilik sebenar pentadbiran AS ? Mungkin pendedahan website seperti ini mampu membuka minda.



3. Kenapa ada sahaja elemen "konspirasi yang tidak boleh didedahkan" dalam filem ini ketika ramai mungkin menjangkakan ia tidak akan berkesudahan dengan wujudnya kehidupan baru selepas diselamatkan oleh bahtera penyelamat - yang telah dirancang pembinaannya lebih awal oleh AS ?

Sukarkah membuat filem tanpa elemen 'konpirasi' ataupun 'hidden map' ?

Adakah ia suatu signal sememangnya Kiamat 2012 bukannya fenomena alam, tetapi sesuatu yang sedang dirancang pihak yang sama yang pernah mencatur Perang Dunia Pertama sehingga tertegaknya negara haram Israel dan mencipta bom atom untuk meletupkan Perang Dunia Kedua dari Jepun ?

Apatah lagi filem "2012" terdapat banyak aksi semacam sengaja "memperli" mengenai kedatangan "the end of life" seperti aksi nyanyian berseloroh sebuah band musical dan aksi animasi kelakar "matahari menembak bumi" dalam komputer Charlie Frost, juruhebah radio. Nampak jelas ia semacam memerli mereka yang akan mempercayai kiamat pada "2012".

4. Terdapat juga aksi seperti mirip aksi tenggelamnya Kapal Titanic di Bermuda Triangle ketika adegan tsunami 2012 menghempap sebuah kapal. Tahniah Remmerich, anda membuka fikiran saya untuk melihat tragedi bersejarah Titanic itu kini dari sudut yang berbeza.

"It is not inconceivable that we have heard so much about the famous voyage of the Titanic because it was one of the most perfect crimes ever committed." - Doug Yurchey


How could a ship that's made out of metal be sunk by an iceberg?



Rujukan lagi :
www.titanicconspiracy.com
5 persoalan misteri sebelum kejadian Titanic
www.dajjalvideo.blogspot.com/bermudatriangle




5. Filem ini juga memberikan suatu mesej bahawa sesiapa yang menguasai teknologi penerbangan dan lautan, akan selamat dari bencana besar 2012.

Adakah ini suatu lagi signal pihak yang sama sedang mencipta teknologi di udara dan di lautan - yang kononnya ia adalah makhluk asing (U.F.O) walhal mereka yang menciptanya ('faked alien') ?

Mereka telah berjaya menipu dunia dengan 'fake event' pendaratan di bulan pada 20 Julai 1969, kali ini tidak perlu pelik dengan penipuan seterusnya mengenai wujudnya 'makhluk asing', dunai mesti bersatu di bawah AS untuk menentang mereka seperti digambarkan dalam Independence Day arahan Remmerich yang sama sebelum 2012, filem ke-12 beliau.




New World Order Conspiracy Reveals Secret Martial Law Doomsday Plan 2009-2012. Lihat lagi pendedahan golongan Youtuber Kristian mengenai ancaman Illuminati di sini. Walaupun ia dibuat oleh golongan Kristian, namun sememangnya Illuminati adalah musuh utama yang akan menghapuskan semua agama.

5. Berulang kali juruhebah radio dalam 2012, Charlie Frost membuat kenyataan sebelum dirinya dihempap batu api dari letupan volkani 2012.

"To all Christian, Muslim, Buddhist, Rastafarian... We must be ONE family now. We Will be ONE!!!".

Untuk apa kalimah "one" sentiasa digemakan ? Untuk apa dipaparkan negara-negara besar dunia seperti China (tempat projek 'bahtera penyelamat' dibina), India, Russia dan 48 buah negara kesemuanya bersetuju dengan pelan keselamatan AS melalui kapal Atlantis tersebut ?

Merujuk kepada projek besar Yahudi untuk mewujudkan "One New World Oder" pada 2012 ? One World Religion ?


Bagi saya, skrip 2012 yang ditulis oleh Harald Kloser sememangnya mempunyai mesej tertentu kalaupun tidak kesemuanya. Jika tidak, masakan filem menelan belanja besar hampir 800 juta ringgit Malaysia ini boleh ditampung oleh Yahudi di belakang Hollywood.

6. Apa simbol di sebalik bahtera penyelamat yang menyelamatkan beberapa ratus ribu manusia yang 'terpilih' selepas bencana 2012 tersebut ? Adakah ia mengisyaratkan kepada projek penyingkiran 90 % penduduk dunia - melalui sekatan pemakanan dan sebagainya - dan akan kekalnya mereka yang 'terpilih' untuk meneruskan tamadun baru manusia berasaskan "New World Order" (novus ordo seclorum) .

Undian pemimpin pasca 2012 di website rasmi 2012 tambah meragukan siapakah dalang di sebalik projek "2012 fear factor"

Propaganda "Noah Ark" versi AS. AS tampil sekali lagi dalam "2012" sebagai penyelamat dunia (baca : pemusnah dunia).

Kenapa semacam kisah kapal Nabi Nuh yang sememangnya kisah sejarah itu menjadi titik persamaan antara agama asal Yahudi, Kristian dan Islam dijadikan 'nostalgia' dalam penghujung "2012" ? Semua agama akhirnya akan tunduk pada SATU kuasa setinggi Gunung Everest pada saat itu berlaku ?

Dalam ajaran agama Samawi dan mungkin juga agama lainnya, ketika kiamat terjadi tidak ada satu pun makhluk di bumi yang akan selamat, semua hancur bersama dengan hancurnya alam semesta. Namun filem 2012 ini mengirimkan "hidden messages" bahwa kiamat boleh sahaja terjadi, dan jika kiamat terjadi maka ikutlah bersama gerombolan yang telah dibuat oleh AS dan sekutunya, pasti anda akan selamat.

Demikianlah "mesej halus" filem 2012 pada anak-anak kecil dan remaja yang belum mapan didikan agama mereka. Didikan filem itu jelas melawan ajaran agama tentang Kiamat. Seolah-olah Tuhan pun tidak mampu mengkiamatkan misi keselamatan yang telah digagas oleh AS tersebut. 2012 mengirimkan pesan AS penyelamat anda, bukan agama dan Tuhan anda !!!


Semuanya di atas hanyalah hipothesis saya, boleh diterima mahupun ditolak.

Mesej dari 2012 adalah pengumuman siri puzzle seterusnya dari Yahudi pembunuh para anbiya'.

Ramai adik-adik bertanya kepada saya, kenapa Illuminati mendedahkan kewujudannya dalam pelbagai bentuk halus sedangkan mereka sebuah gerakan rahsia yang mahu melakukan kerosakan di dunia ?

Jawapan saya mudah.

1. Dengan berbicara dengan simbol kepada musuh-musuh mereka (baca : umat Islam dan golongan beragama), mereka akan cuba mencipta peperangan secara propaganda menimbul ketakutan atau "fear-factor". Mencipta ketakutan sebelum berperang adalah teknik "mind-control" yang sememangnya dipraktikkan Yahudi sejak dari zaman Nabi S.A.W.

Yahudi sememangnya sebuah bangsa yang dibuktikan sejarah takut berdepan dengan peperangan bersemuka dengan umat Islam. Perang Bar Lev sudah cukup mengajar mereka erti ketakutan pada doa-doa para ulama Islam. Justeru mereka mahu menimbulkan ketakutan kepada umat dengan menonjolkan kewujudan mereka dalam catur-catur yang mereka atur sejak lama dahulu, yang lingkaran mereka sangat luas dan complicated, tetapi kesemuanya menggunakan brand dan pattern (logo) yang sama.

2. Supaya umat Islam terus disibukkan mengkaji kewujudan simbol-simbol mereka sahaja, dalam pelbagai medium, tetapi lalai dari tindakan yang lebih konstruktif untuk menyelamat dan membentengi ummah dari perencanaan jahat 9 "F" mereka (Finance, Food, Film, Fashion, Fun, Fiction, Faith, Friction dan Fitnah), lalai dari usaha keras untuk mengemukakan penyelesaian membina kepada ummah yang sedang disepakterajang oleh mereka atau sedang berada di telunjuk percaturan mereka.

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah seluruh umat Islam berperang dengan seluruh Yahudi. Orang-umat Islam akan membunuh mereka sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar datanglah kamu ke sini dan bunuhlah orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi". (hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Pertempuran besar tersebut telah diisyaratkan Nabi S.A.W akan memihak kepada umat dan tentera Islam. Saya sangat optimis khususnya setelah menatapi "Al-Mubassiyraat bi Intahsaaril Islam" karangan ulama intelektual dunia Islam Syekh Dr Yusuf al-Qaradhawy.

Syaratnya cuma apabila tentera Muhammad telah memenuhi syarat persiapan syariatullah dan sunnatulah (ilmu) sebelum kedatangan Nabi Isa alahissalam dan gerombolan tentera Imam Mahdi, impian membenamkan Yahudi-Iblis, seluruh sistemnya yang well-complicated dan seluruh proksi-proksi 'mata satu' mereka dari terus mencatur sepak terajang bencana kemanusiaan dunia akan direalisasikan.

"...Usaha-usaha menghalang gagasan pengislaman ilmu ini dari berkembang luas nampaknya dilakukan dengan drastik oleh golongan Illuminati. Pada 1986, Dr. Ismail Al-Faruqi dan isterinya, Dr. Louis Lamya telah dibunuh di rumahnya. Ramai pemerhati mengesyaki bahawa komplot pembunuhan ini didalangi oleh Jewish Defense Leage (JDL). Sesungguhnya pembunuhan beliau membuktikan bahawa Perang-Perang Dunia adalah satu ‘pakej konspirasi’ yang lengkap dalam usaha menjajah negara Islam. Negara Islam tidak hanya diserang dan dijajah bahkan pemikiran, ideologi dan kepercayaan agamanya juga diganggu-gugat melalui satu sistem aliran politik dan pendidikan yang tersusun." - www.ibnuyaacob.com


"Benarlah Ahmad Thomson ketika di dalam bukunya yang berjudul Dajjal – The AntiChrist mengatakan bahwa dunia yang sedang kita jalani dewasa ini –terutama sejak hampir satu abad yang lalu- telah menjadi sebuah Sistem Dajjal. Peradaban dunia semenjak ghaibnya sistem Islam yang bernama Khilafah Islamiyyah telah perlahan namun pasti mengarah dan membentuk diri menjadi sebuah peradaban yang sarat dengan Dajjalic Values. Kian hari kian nyata bahwa nilai-nilai Ilahi yang suci dan mulia secara sistematis mengalami marginalisasi alias penghapusan.


Sedemikian hegemoniknya sistem Dajjal sehingga menurut Ahmad Thomson bilamana dalam waktu dekat si oknum Dajjal muncul ke tengah umat manusia, maka ia akan segera dinobatkan menjadi pemimpin sistem tersebut. Sebab sistem yang dibangun dengan sebutan Novus Ordo Seclorum (the New World Order) ini sangat compatible dengan karakteristik oknum Dajjal. Berbagai sektor kehidupan telah dirancang dan dibentuk agar secocok dengan the arrival of the AntiChrist (kedatangan Dajjal). Segenap sektor kehidupan manusia yang mencakupi ideologi, politik, ekonomi, sosial, budaya, militari, pertahanan-keamanan, pendidikan dan hukum dijauhkan dari Dienullah yakni nilai-nilai Islam. Bahkan aspek entertainment-pun diarahkan untuk menyambut kedatangan Dajjal."

Ngeri : Penangan Mata Kail 18SX !!















Mak aih..xle bayang kalo kena mcm ni kat mata :(

Info : Kenali Pokok Gharqad Yahudi



KENALI POKOK GHARQAD YAHUDI

Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi".

Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.


Saya telah dimaklumkan bahawa orang Yahudi pada waktu ini sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabi saw....*****a keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari semasa ke semasa.

Ramai juga yang bertanya tentang bagaimanakah pokok Gharqad. Ada yang menyatakan bahawa ia pokok Krismas, dan ada pula yang menyatakan bahawa ia pokok ru, pokok kaktus dan sebagainya. Moga gambar pokok Gharqad yang dipapar di atas dapat menyelesaikan kekeliruan tentang gambaran pokok Gharqad. Dan yang pastinya pokok Gharqad tidak sesuai dengan iklim di Malaysia dan ia tidak tumbuh di tempat kita. Wallahu'alam.

GS : Gaduh Di Penjara 18sx














Kalo lemah semangat jgn tgk k...ngeri beb kali btul2 mcm nih..haihhh
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Blog Anda - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger