Home » » Seram : Tempat-Tempat Berhantu Di Dunia

Seram : Tempat-Tempat Berhantu Di Dunia




1. New Orleans, Louisiana

Dihantui New Orleans setakat dipertimbangkan oleh penduduk tempatan, pengunjung dan penyiasat paranormal dunia yang luas sebagai sebenarnya City # 1 paling berhantu dan No. Haunted dalam semua Amerika Syarikat dan dunia. Dengan semua aktiviti rohani masa lalu dan masa kini yang sedang berlaku dalam plot ini pusat Perancis Quarter The berhantu - transenden, gelap, dan di antara dua dunia - saksi yang paling yang ini Bandar Raya untuk semua bernilai asal-usul ghaib. Dengan 200 tahun legenda hantu yang melibatkan kutukan Voodoo, Sepanyol lumut terbungkus oak duels dikelilingi, pembunuhan kejam, Kisah-kisah Pirates Perang Revolusi dan askar Perang Saudara, dan Jazz. New Orleans telah memperoleh reputasi yang serius sebagai salah satu Haunted New Orleans Lawatan bandar-bandar paling berhantu. Penduduk tempatan berkata bahawa kepekatan luar biasa meninggalkan bandar terbuka kepada hantu di dalam rumah dan perniagaan Central New Orleans.

"Laman web pelancongan yang paling popular untuk mempunyai berus mungkin anda dengan benda-benda ghaib. Tetapi terdapat lebih Haunted New Orleans kemudian hanya locales ghaib. Ia merupakan satu pengalaman yang tidak akan dilupakan!"

Dihantui New Orleans Dipilih Haunted New Orleans City Haunted terbaik di Amerika Syarikat bagi tahun 2004 - 2010.


2. Walachia, Transylvania, Land Dracul, Romania

"Di sebalik bukit bengkak hijau Tanah Mittel naik cerun yang besar hutan sehingga steeps mahligai-mahligai di Carpathians sendiri. Kanan dan kiri kita mereka tersergam, dengan matahari petang jatuh penuh atas mereka dan membawa keluar semua warna gemilang julat yang cantik ini, biru dan ungu dalam bayang-bayang puncak, hijau dan perang di mana rumput dan batu bercampur, dan perspektif batu bergerigi dan crags tajam yang tidak berkesudahan, sehingga ini adalah diri mereka tewas pada jarak yang jauh, di mana puncak bersalji meningkat besar-besaran.


"Ketika itu awan berat yang diluluskan di seluruh muka bulan, supaya kita sekali lagi dalam kegelapan. . . Ini semua begitu pelik dan aneh yang takut mengerikan datang kepada saya, dan saya takut untuk bercakap atau bergerak. Masa yang seolah-olah tak berhenti-henti, seperti yang kita melanda dalam perjalanan kami, kini dalam kegelapan hampir selesai, untuk awan bergolek mengaburkan bulan.



"Kami disimpan di naik, dengan tempoh yang kadang-kadang keturunan cepat, tetapi dalam utama sentiasa naik. Tiba-tiba, saya mula sedar tentang hakikat bahawa pemandu adalah dalam perbuatan menarik kuda di halaman istana besar yang merosakkan, dari yang hitam tingkap yang tinggi datang tiada sinar cahaya, dan battlements dipecahkan yang menunjukkan satu garis bergerigi terhadap langit. "

- "Dracula" oleh Bram Stoker.


3. Catacombs Haunted, Paris, Perancis

Lama dahulu, sebagai kota Paris berkembang, ia menjadi perlu untuk menyediakan lebih banyak ruang untuk hidup. Untuk berbuat demikian, jurutera dan perancang membuat keputusan untuk bergerak jisim manusia yang paling kurang berkemungkinan untuk membantah dalam kes ini, orang yang mati. Berjuta-juta mati Paris telah secara senyap-senyap disinterred dalam satu feats kejuruteraan terbesar dalam sejarah dan peninggalan mereka telah didepositkan di sepanjang dinding laluan, cili dank berbaring di bawahnya City of Light. Mereka berada di sana hingga ke hari ini, di dalam kegelapan yang kekal, Empayar of the Dead.

Share this article :

+ Pengkritik + 4 Pengkritik

January 16, 2012 at 3:23 PM

perh seramnya

November 1, 2012 at 10:44 AM

apa punya bahasa r..ni guna google translate ke? nk seram pun pening

June 7, 2013 at 9:20 AM

seram juga nih

Anonymous
September 27, 2014 at 9:01 AM

mmg nak seram pun pening

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Blog Anda - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger